İstanbul / Türkiye info@mainzuturkiye.com.tr

Banyo Mutfak Dergisindeyiz...

Banyo Mutfak Dergisindeyiz...

MAINZU TÜRKİYE’DE

2020 yılını beklentilerinin çok üzerinde kapatıp 2021’e büyük hedeflerle giren butik seramiğin öncüsü İspanyol Mainzu, yenilikçi bakış açısı ile oluşturduğu en yeni serileriyle Türkiye’de.

2019 yılının Mayıs ayında Türkiye yapılanması için kollarını sıvayan marka, ‘her ilde Mainzu bayisi’ hedefiyle bugün gelinen noktada 25 ilde 51 bayiye ulaşmış durumda. Mağazalarda tasarlanan stantları ve küçük alanlarda sergilenen ürünlerinin katma değerli satışları ile öne çıkan markanın Türkiye Bölge Yöneticisi Haluk
Köroğlu, inşaat sektörünün Türkiye’delokomotif sektörlerden biri olmasının kendilerini daha da büyüme hedefi ile şekillendirdiğini söylüyor. Henüz
girdiğimiz 2021 yılı için bir olumsuzluk yaşanmamasını dileyen Köroğlu, UNICERA ve Architect At Work fuarları için katılım başvurusunu yaptıklarını
kaydediyor. 1964 yılından beri varlığını sürdüren ve kendine has seramik karo üretiminde öncü firmalar arasında güçlü bir yer edinen Mainzu hakkında Türkiye Bölge Yöneticisi Haluk Köroğlu ile konuştuk. İşte keyifli röportajımızın detayları:

Markanızı kısaca tanıyabilir miyiz?
Seramik karo üretiminde öncü firmalar arasında bulunan Mainzu, Villarealİspanya’da 1964 yılında kurulmuştur. Sürekli gelişen seramik sektörü içerisinde küçük ebat seramik konusunda uzmanlaşmış ve bunu günümüze taşımıştır.

Yenilikçi bakış açısı


Seramik sektörünün 1993 yılında farklı gereksinimlerinin ortaya çıkmasıyla Mainzu, geleneksel olan 20 x 20 seramik üretimi amacıyla ikinci fırınını açmıştır. Yine 2000 yılında firma, 15x15 seramik üretimine Estil Antic serisini pazara lanse ederek başlamıştır. Yüksek kapasite ve kaliteli üretim amacı güden Mainzu, yenilikçi bakış açısı ile her zaman öncü firmalardan olmuştur. Ayrıca 1998 yılında seramik sektöründe bilgisayarlı kontrol
sistemi uygulayan ilk firmadır. Gerçek zamanlı üretim görüntüleme sayesinde kalite kontrolde daha yüksek verimlilik sağlamıştır.

En son teknoloji


Mainzu için önemli tarihlerden biri olan 2002 senesinde, artan talebi karşılayabilmek amacıyla eski fırın yenisiyle değiştirilerek üretim kapasitesi 8.500 metrekareye çıkartılmıştır. En önemli ve teknolojik değişimlerden bir tanesi; 2010 senesinde yeni bir enjeksiyon makinasının kullanılmasıyla, tasarımların
en üst seviye çıkması, gerçekçilik, detayve yüksek çözünürlük elde edilmiştir. 2011 yılının sonunda emaye kaplama hatlarının bu teknolojiye adapte edilerek renk yelpazesinin 4 ile 7 renk (inkjet print)arasında genişletilmesi sağlanmıştır.

Mainzu için her bir seramik parçası ‘tasarım harikası’

Tüm bu değerler bir araya gelince Mainzu Valencia seramik geleneğini ve inovasyonu en iyi kombin eden üretici unvanını almıştır. Mainzu butik atölye mantığıyla
her bir seramik parçasını tasarım, trend, renk ve grafik harikası yapmaya çalışmıştır. Her bir seramik tasarımı ya kendi iç dinamiklerinden ya büyük tasarımcılardan ya da hiç bilinmeyen küçük ustalardan doğmuştur. Tüm etkinliklerimizin, tüm sunumlarımızın ve koleksiyonlarımızın ana
kahramanı seramik olmuştur. Daha önce Türkiye’de birçok firma tarafından ithalatı yapılan marka 2019 yılı Mayıs ayı itibariyle Türkiye yapılanmasını
oluşturmaya karar vermiştir. Türkiye’deki iş ortağı Yahya Keklikoğlu Dış Ticaret A.Ş. ile Mainzu Türkiye oluşumunu başlatmıştır. Bu konuda da Türkiye Bölge Yöneticisi olarak bendeniz görevlendirilmiş bulunmaktayım.

“Mimarlar için geziler düzenleyeceğiz"

Hedef kitleniz, pazar payınız ve mimarlara sunduğunuz ayrıcalıklar hakkında neler söylemek istersiniz?

Hedef kitlemiz ağırlıklı olarak mimar ve perakende tüketicilerdir. Ürünlerin genel kullanım alanları mutfak tezgâh arası, banyo içi dekor, cafe-restoran zemin ve dekorasyon alanları olarak adlandırabiliriz. Mainzu üretim alanı olarak sadece dekor ve görsel ürünler ürettiği için pazardaki en büyük bölümüne taliptir. Tabii ki sektörün kalbi mimarlar için her firmada olduğu gibi bizimde ayrıcalıklarımız var. Öncelikli olarak yeni ürün tanıtımları ve lansmanlar için fabrika tanıtımları amaçlı mimarlar için düzenleyeceğimiz gezilerimiz olacaktır. Böylece işe küçük mola verilmesini sağlamak istiyoruz.


“Trend olacak tasarımların peşindeyiz”

Türkiye ’deki tasarım tutkunlarının markanıza bakışı hakkında nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?

Markamız Türkiye’de daha önceden tanınan bir marka olduğu için yeni çıkan ürünlerimizle çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. Bu bağlamda yeni tasarım
ürünleri için daha çok çalışıyoruz. Sektörün öncü firması olduğumuzun bilinci ile trend olacak tasarımlarpeşindeyiz.